The nicest thing I've seen.

I wish I was your favourite girl
I wish you thought I was the reason you are in the world
I wish my smile was your favourite kind of smile
I wish the way that I dressed was your favourite kind of style
I wish you couldn't figure me out
But you'd always wanna know what I was about
I wish you'd hold my hand when I was upset
I wish you'd never forget the look on my face when we first met
I wish you had a favourite beauty spot
That you loved secretly because it was on a hidden bit that nobody else could see
Basically, I wish that you loved me
I wish that you needed me
I wish that you knew when I said two sugars actually I meant three
I wish that without me your heart would break
Yeah I wish that without me you'd be spending the rest of your nights awake
I wish that without me you couldn't eat
Yeah I wish I was the last thing on your mind before you went to sleep

Jag önskar att så mycket var på ett sådant annorlunda vis. Som om vinden skulle smeka ryggen på mig istället för att trycka mig bakåt i stark motvind - bara en enda gång. Jag har aldrig älskat livet, något som jag verkligen inte tycker är negativt. Realisten i mig bekräftar hela tiden mina negativa vibbar mot livet medan romantikern i mig blir nerslagen nästan dagligen.
                     Jag blir arg på de som inte uppskattar när de har något bra och jag är avundsjuk på de som verkligen inser hur bra de har det och sedan gör det ännu bättre. Det kommer alltid finnas en bitterhet inom mig som kommer hata det lyckliga som alla andra har. För mig finns det inget lyckligt slut, ingen äkta kärlek och absolut ingen 'den rätta' - det är för de som fortfarande lever i drömmarna.

Fast när jag tillåter mig själv att krossa mitt eget hjärta så tänker jag på hur det hade kunnat vara. Handhållningen på stan medan man fönstershoppade, de vilda diskussionerna under långa fikastunder, de tända ljusen till den romantiska middagen som man har lagat tillsammans, den tröstande famnen, de berusande kyssarna - det perfekta livet.

Ja, ibland får jag tänka på det. När jag är redo för att låta tårarna falla, enbart då kan jag sörja mitt annorlunda liv. När solen lyser som mest och värmen omringar mig, när jag vet att det kommer göra som minst ont. Då kan jag tillåta mig själv att tro på kärlek.

weheartit.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0