but every fire is a lesson learned.

Jag ser mörkret som lagt sig över staden, jag känner den salta smaken av havet som vinden fört med sin in genom mitt fönster. Jag hör rytmen i varje andetag som tas i rummet bredvid, bevis på livets mäktiga hand. Jag tar på känslor som jag en gång grävt undan i en natt lik denna. Varje minut tar sig en törn, varje sekund bildar osynliga knivar som trycks in i min kropp - hopplöst förälskad och förutsägbart förstörd.

Just nu finns det inget annat än natten och det mörker som den frambringar. Även om jag tycker om solen så har tidpunkten på dygnet då månen stått som högst varit den stund jag älskat mest. Då jag kunnat gråta utan att någon sett, då jag kunnat krossa varje liten del av mitt självförtroende som funnits kvar och då jag kunnat sluta tycka synd om mig för att jag kanske har haft det lite värre än de jag känner. Många underskattar natten, jag uppskattar den precis för vad den är - min riddare i skinande rustning.

När jag är ensam så glömmer jag alla jag känner. Jag har ingen familj, inga vänner och ingen kärlek att ge eller få. Ibland tror jag att det hade varit bättre, att ett ensamt liv kanske hade gett mig mindre huvudbry. Fast varje morgon när jag vaknar så inser jag hur fel jag haft för att tänka så. När jag ser mina bröders leende eller får en kram av pappa eller pratar om allvarliga problem med mina vänner - då vet jag att ett liv utan de inte hade varit ett liv. Även om jag har blivit sårad av vänner som egentligen inte bryr sig och förstörd av betydelsefulla människor som krossat små delar av mig, så vet jag att det är här jag hör hemma.

Fast natten är min, det är då jag rymmer från mitt liv och in i tankar som bara är mina egna. Tankar jag inte kan sätta ord på även om jag försöker skriva ner dem eftersom jag själv vill börja förstå. Natten ger mig mer än något annat, den ger mig ett hem hur konstigt det än låter. Trygghet som jag inte har känt på flera år, något som jag behöver mer än något annat. Om några timmar kommer solen att stiga och en ny dag börjar, fast just nu regerar natten och jag regerar med den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0