Frost av Maggie Stiefvater

Grace minns ögonen, de glömmer hon aldrig. Vad som än händer så ser hon de gula ögonen från den natten då hon trodde att hennes liv var över. Fast hon överlever vargattacken och i flera år så kan hon inte glömma de ögonen som räddade henne. Hon känner en tillhörighet till något som egentligen inte har någon bra förklaring. Fast när hon får se de ögonen igen, på en människa vid namn Sam, så blir hon helt ställd. Det är början på en resa genom det förflutna, hemligheter och kärlek. Det visar sig nämligen att Sam är en varulv, fast snart är han fast i ett liv som varg - nu försöker Grace och Sam bevara den sista tiden de har tillsammans.

Personligen så är detta en av de bästa böcker jag har läst. Den innehåller en kärlekshistoria som jag från botten av mitt hjärta önskar att jag kunde vara en del av. För er som läst Twilight så är detta av liknande stuk, skillnaden är att nu är det varulvarna som har huvudrollen och det finns inga vampyrer. Fast det kvittar för denna bok är skriven på ett så känslosamt vis som jag bara har känt en gång tidigare - när jag läste Twilight-serien.

När jag läste de tio sista sidorna så kunde jag inte sluta gråta och den allra sista sidan knäckte mig, jag kunde inte sluta gråta. Min mamma kom in i rummet och trodde att jag hade skadat mig, sen började hon skratta när jag berättade varför jag grät. För mig så är detta en bok som plockar fram känslorna i mig. Jag blev förvånad och chockad över hur känslaladdat varje ord var. Strukturen på texten är bra, man får följa förloppet genom både Grace och Sam. Detta är verkligen en bok som jag rekommenderar för de som tyckte om Twilight. Dock så är detta ingen bok för någon som är läsvan och mest siktar in sig på deckare och facklitteratur. För att uppskatta denna bok måste man kunna drömma sig bort, tycka om att läsa om kärlek - då får man mer ut av läsningen än man tror. Jag älskar denna bok och jag vet med 100% säkerhet att jag kommer läsa den fler gånger. Den ger mig en spännande och kärleksfull värld att fly till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0