ibland är en bättre än två

Idag har jag varit på stan, enbart för att hälsa på min kära bror på jobbet. Det slutade såklart med att jag köpte en bok, denna gång en ungdomsbok. Jag var helt inne på att köpa en bok idag så jag har inte så stor ångest över det. Eftersom jag inte jobbar nu om dagarna så avnjuter jag hellre några bra böcker än ser på tv. Det ger mig mer att läsa än att se på tv. Jag kan leva mig in i andra verkligheter i ett tag och skapa mig egna bilder av innehållet, sedan lär jag mig faktiskt några nya ord i varje bok jag läser.

Nu har jag även kommit på att det är precis lika roligt att fika ensam. Efter mitt bokköp så gick jag till Espresso house för att köpa något att ta med mig. Fast jag funderade lite på det och insåg att jag lika bra kunde sitta där, ville inte riktigt gå hem till en ensam lägenhet. Så jag satte mig i ett hörn, tog upp boken som jag håller på med just nu, drack min stora chai-latte och bara njöt. Ibland är faktiskt en bättre än två, jag hade en väldigt mysig stund med mig själv. Så, det kommer jag verkligen göra fler gånger!!

Kan även säga att den boken jag läser nu är väldigt bra och rolig, kommer antagligen lite mer om den när jag läst ut den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0