ibland förvånar Sverige mig.

Salem Al Fakir var helt klart bäst ikväll. Han hade känsla, en bra låt och en energi som inte var av denna värld. Jag tycker han hade allt för att vinna, allt som skulle kunna ge oss en god chans i Norge i maj. Fast Sverige håller antagligen inte med mig eftersom den som fick flesta röster av folket, och vann, var Anna Bergendahl.

Hur fan tänker alla? Just nu är jag bara irriterad på allting. Det fanns många bidrag som var bättre än hennes. Peter Jöback var bra och han fick inte ens hälften av de röster som jag tycker han förtjänade. Sedan tycker jag att en del var helt rätt, exempelvis Darin som fick de röster som jag tycker han borde ha - han var bra men inte bäst. Men till och med han borde ha vunnit iställer för henne.

Just nu är jag besviken på Sverige - Salem var bäst! Nu får vi se i Eurovision, på ett sätt önskar jag att jag har fel men jag tror tyvärr inte det. Jag tror inte att Anna kommer få någon topplats och även om låten är helt okej så finns det inget avstamp, ingen mitt och inget riktigt pang-slut. Tyvärr faller låten platt och den skakar inte om som jag tycker den borde göra. Jag må vara bitter men jag kan inte släppa det faktum att Salem var tusen gånger bättre. Fan också!!


pic: aftonbladet

pic; Salem's FB-sida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0