one thing will never change and that thing is the way I see myself

I hela mitt liv så har jag känt att jag inte varit värd det jag fått. Att alla dåliga saker var helt p.g.a hur jag var som människa och att jag inte förtjänade allt bra som hände mig. Från ett helt personligt perspektiv så har jag både dragit nitlotter och storvinster, det beror lite på hur man ser det. Jag har kanske inte haft världens lättaste uppväxt de sista fem åren men det har kompenserats med en fantastik pappa och underbara vänner. För min pappa är min bästa vän och han har lärt mig så mycket. På samma sätt som mina vänner har lärt mig att alla inte sviker - de har gett mig glädje i livet.
Fast jag anser inte att jag förtjänar det. För i mitt huvud så är jag den som borde dra nitlotter hela tiden. Jag är den som inte borde ha sådana fantastiska människor runtomkring mig. Egentligen vet jag inte varför jag känner så, men något inom mig slår varningssignaler varje gång någon är snäll mot mig. Som om de enbart är snälla för att de vill ha något tillbaka - dåligt självförtroende och egna erfarenheter gör att jag inte längre kan lita på folk.

Fast innerst inne förstår jag att jag nog förtjänar allt jag har, för i slutändan så blir det vad man gör det till. Jag intalar mig själv varje dag att jag har något och är någon som folk vill umgås med. Jag är kanske inte så hemskt som jag tror själv, jag är kanske helt okej ändå.
Allt handlar om att tänka om och varje dag så lär jag mig av mina nära och kära. Även om jag än idag tror att många av mina vänner tänker lämna mig så håller jag de tankarna för mig själv och trycker undan dem, för jag vet att mina vänner finns där när jag behöver dem. Det är bara ett ont nät av fel tankar som ibland gör att jag inte kan prata om mig själv, för allt jag säger kan kanske i slutändan användas mot mig om det kommer i "fel" händer.
Vi har alla våra demoner, jag hoppas bara att jag kan vinna kampen mot mina!

pics; papertissue


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0