Size Hero!


Veckorevyn har nu börjat göra en namninsamling angående dagens sjuka skönhetsideal. Att unga tjejer går och önskar att de var lika smala som modellerna är ingen nyhet, men när modellerna börjar svälta sig själva för att nå det åtråvärda målet "size zero" så börjar i alla fall jag bli rädd. Om jag någonsin får barn så vill jag absolut inte att de ska växa upp med tanken om att de inte duger, enbart för att de inte ser ut som modellerna och kändisarna vi ser på tv och läser om i skvallertidningarna.

Så skriv på HÄR!
Du kan faktiskt göra skillnad, vare sig du tror det eller ej. Jag vill att samhället ska bli mer medvetet och hylla de som vågar gå sin egen väg här i livet.
Be a Size Hero!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0