Ystad sörjer!

Det blir ingen final i Malmö, jag kommer inte få se Malmö Arena, jag kan inte höra på mitt högra öra och det känns som om stora delar av Ystad sjunger en tyst sorgesång. YIF spelade sista matchen mot HK Drott i SM-semifinalen. Det stod 2-2 i matcher och det innebar att denna matchen var avgörande.
                  Det började bra, YIF ledde med 8-1, men nerverna tog över och det slutade med att HK Drott vann med 35-27. YIF kunde vunnit, de var det bättre laget och de hade klarat sig bättre i finalen. Fast det är som det är och det är bara något man får ta, jag tycker dock extremt synd om spelarna i YIF. De spelade bra och var riktigt duktiga, även om försvaret var ganska dåligt stundtals. Jag tycker verkligen att YIF borde ha vunnit, inte enbart för att jag hejade på dem utan för att de hade ett bättre anfall och samhörighet i laget på planen.

Nu blir det ingen final, men till hösten börjar en ny säsong och då ska YIF vinna - det har de förtjänat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0