Anledningar till varför jag aldrig skulle kunna rösta på SD!

Katarina Bengtsdotter om barnafödandet i Sverige:
"Självklart kan vi i Sverige föda det antal barn som behövs för att garantera vårt kommande behov av arbetskraft. Detta skulle dock kräva att vi var villiga att ändra våra liv och levnadsmönster och sådant är som bekant inte alldeles lätt. Vi skulle behöva satsa mer på familjen och mindre på oss själva som individer. Sverigedemokraterna kommer att vidta politiska åtgärder för att underlätta ett stort barnafödande i landet."

Björn Söder, Sverigedemokraternas partisekreterare, angående hbt-personer:
"Vad är det som säger att den s.k. normaliseringen slutar med att homo-, bi- och transpersoner (hbt-personer) skall ”normaliseras”? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili (sex med underåriga)? Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala. Normalt är det som vi människor är skapta för, det vill säga att kunna få avkomma och föra släktträdet vidare."

Anna Hagwall om SD's syn på jämställdhet:
"De ständiga attackerna mot och viljan att splittra kärnfamiljens ställning är en av de orsakerna varför kvinnonätverket behövs. De sista årtiondenas överdrivna hävdande av individualism, har skapat ett dåligt klimat för familjen och för barnens uppväxt. Nedvärderandet av kvinnors insatser som mödrar, förhärligandet av karriär och yrkesarbete har matats in i de senaste generationernas medvetande. De splittrande krafterna i samhället är alldeles för starka och i hög grad oemotsagda. Här behövs vi verkligen som en balanserande kraft tillbaka till det sunda förnuftet."

Jag blir rädd när jag läser detta, riktigt rädd.
De tycker att homosexualitet är en sjukdom, i grova ord att man inte borde få göra abort och att vi borde återgå till gamla värderingar om att kvinnor borde vara hemma och ta hand om barnen medan mannen försörjer familjen. Egentligen så gillar jag inte att prata om politik, men jag tycker att alla borde se detta - det är så jäkla sjukt att jag inte ens vet hur jag ska reagera. Jag blir bara så arg!
Citat; HÄR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0