Nicholas Sparks

The Notebook
A walk to remember
The last song
Dear John
Letters to Juliet

Jag har tyvärr inte sett de sista två, men jag tror att de är lika bra som de andra. Enligt mig så är Nicholas Sparks ett geni och han borde hyllas. Han skildrar kärlek på ett verkligt och fantastiskt sätt - allt han har gjort är precis sådant som jag älskar. Han visar att kärlek inte alltid är en dans på rosor, att det faktiskt kommer hinder på vägen som kan göra det extra jobbigt - att man kanske inte alltid kan hitta tillbaka till varandra. Han gör det på en enastående sätt som ger mig rysningar.

Nu har jag även beställt min första bok av honom, a walk to remember på svenska. Om jag tycker den är lika fantastisk som filmen så kommer jag köpa de andra böckerna. Tyvärr så är de inte översatta på svenska så jag får ge mig på dem på engelska, men vad gör man inte för bra läsning?! Jag är i alla fall glad att de finns att få tag på, för han är helt underbar och jag tror att böckerna också kommer vara det.

Om jag får välja en favorit så blir det nog The Notebook,
jag tror att det är min favoritfilm genom tiderna.
Är inte helt säker eftersom jag inte minns alla filmer jag sett,
men den ligger på en Topp3 i alla fall. Gud vad bra den är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0