Day 27 - a song that reminds you of a certain event.


Lasse Berghagen - Sträck ut din hand
Denna låt spelades på min mormors begravning och den har satt stora spår i mig. Jag mådde riktigt dåligt när mormor dog och det slutade nästan med att jag inte skulle gå på hennes begravning. Men jag gick och jag grät som aldrig förr, fast på ett sätt fick jag säga farväl en sista gång. När denna låt spelades på begravningen så tog jag in varje ord och den passar mormor - hon finns i orden.
Jag älskar denna låt och när jag lyssnar på den så finns mormor med mig. Jag minns begravningen mer än annars, kan till och med urskilja dofter som fanns inne i rummet då. Jag minns precis allting från den dagen. Allting.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åh, jag vet hur det känns. Det var likadant när min morfar dog. Var ledsen länge efteråt och blir fortfarande när jag tänker på honom. Jag ville också först ha någon talande låt under begravningen. Men eftersom han inte var så musikintresserad tog vi en dikt istället. Nils Ferlin.

2011-04-07 @ 09:47:49
URL: http://begravningsbyra-goteborg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0