Day 30 - a song from your favorite band/artist


Håkan Hellström - Hurricane Gilbert
För de som har ens en hum om vad jag tycker om för musik vet om att Håkan är min absoluta favorit. Han har varit med mig i många år nu och för varje år som går så skänker han mig bara mer glädje och kärlek. För det är precis vad hans låtar ger mig.
Hurricane Gilbert var den första låten jag hörde med honom och det är även den som har fastnat inom mig mest. Jag älskar allt han har gjort men denna är lite speciell för mig, på något sätt så betyder den mer än vad de andra gör. Det är svårt att förklara, speciellt när jag knappt kan förklara det för mig själv, men detta är min ultimata favorit bland alla favoriter. När Håkan gå upp i toner och sjunger:
"Åh vem tror på evig kärlek, ja vem tror på den nu?
Hur kan dom tro på evig kärlek, hur kan dom tro på den nu Hurricane?
"
då ryser jag. Och jag känner mig inte så ensam längre.
Därför valde jag denna låt, även om allt annat han har gjort också är riktigt bra.
Han får en att känna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0