gamla minnen

När pappa och jag var på konsum i stan för att handla lite så såg jag på vägen ut sådana maskiner där man lägger i en krona, snurrar på spaken och så kommer det ut ett tuggummi. Jag såg även att om man lade i en femma i en maskin så fick man just det som ni ser på bilderna nedan. Jag var helt enkelt tvungen att köpa en, enbart för att det påminner om min barndom.
Jag kommer aldrig glömma när min lillebror och jag brukade kastade upp dem i taket i vårt rum och där blev väldigt fula märken som inte gick bort. Min mamma var inte glad den dagen. Det var första, sista och enda gången vi gjorde det.

Den är egentligen jättelöjlig men söt enligt mig. Just nu hänger den på min byrå, men jag ska hitta en plats den kan vara på. Redan när jag hade tagit ut den ur sin lilla boll så blev jag som ett barn igen. Vilket innebär att jag började snurra den i luften och lite diskret slå den i ryggen på pappa utan att han skulle förstå att det var jag.
Precis som förr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0