Day 2 - 10 likes & dislikes


Blir inte riktigt tio av varje, men here it goes.
Så vad gillar jag?
Jo, jag gillar:
- Att umgås med vänner som jag egentligen inte behöver göra någonting med förutom att sitta och ta en kopp te, fixa lite med något speciellt och prata om saker som man behöver dela med sig av. En sådan dag ser ni på bilden ovan, som Terese har tagit.
- Människor som vet vem de är. Jag har själv stora problem med att försöka lista ut vem jag är, därför beundrar jag människor som har gått så långt in i sig själva för att ta reda på vem man egentligen är som individ och som människa i det stora hela.
- Sena sommarnätter sittandes på standen runt en engångsgrill med underbara vänner. Även om jag inte klagar på kylan, eftersom jag kan uppskatta den på ett sätt, så saknar jag ändå de kvällar på sommaren då man cyklade ut några stycken till stranden för att ta ett svalkande kvällsdopp. Saknar sommaren mer än jag vill erkänna.
- Gyrossallad. För er som inte känner mig tycker kanske att detta låter helt sjukt, men de som känner mig vet precis varför denna delikata maträtt hamnar på min lista. Detta gäller dock enbart gyrosen på Triangeln i Ystad - de har sjukt god mat!
- Lediga dagar då jag kan lägga mig i min säng, sätta på bra musik, ta fram en intressant bok som jag vill läsa och bara göra det en hel dag.
- Att vara kär. Även om jag aldrig har haft ett förhållande eller varit lyckligt kär så kan jag inte sticka under stolen med att jag faktiskt tycker om att vara kär till viss del. Det är mest i början, då man känner fjärilarna i magen och vilar på rosa moln. Det känns så enkelt och världen är inte alls lika grå längre. Det gillar jag, att känna hur lycklig en enda människa kan göra en. Jag har bara varit kär på riktigt en gång, och det slutade inte bra, men jag ångrar inte de första tre månaderna jag hade med honom - jag har nog aldrig varit så lycklig i hela mitt liv. De månaderna tackar jag gud för, för de fick mig att inse att jag faktiskt är kapabel till att känna något så vackert som kärlek.

Några grejer jag inte riktigt gillar lika mycket är:
- Falska människor. Det finns inget värre än människor som inte kan stå för sina tankar och åsikter, speciellt inte på bekostnad av andra människor. Att gå bakom ryggen på någon är inte alls okej, men om man då även ljuger om det så gör det allt mycket värre. Nej tack, jag har valt att säga upp bekantskapen med människor i mitt liv som har varit just på detta sätt. Kan säga att jag mår mycket bättre efter att ha gjort det!
- Meningslösa dagar i sängen då jag inte har planerat något utan bara sover bort dagen. De är få, men de finns där.
- Människor som tror de är bättre än alla andra. Usch säger jag bara, kan knappt vistas i samma rum som sådana människor.
- Ensamhet. Även om jag ofta kan vara lite av en ensamvarg och gillar att vara själv så hatar jag själva ensamheten. Att fundera på om jag skulle vara saknad om man försvann - om någon hade tänkt på mig då och undrat var jag hade varit. Jag vet att jag har en familj och vänner som bryr sig, men jag är ändå rädd för ensamheten - att jag ska fastna i ett mörker och inte längre se de ljus som lyser upp min vardag.

Detta är vad jag kommer på just nu, finns så klart mycket mer och det kommer jag säkert på efter jag har publicerat denna lista - men så är det ju alltid. Ni får helt enkelt nöja er med dessa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0