Day 3 - Five places you want to visit.


Jag kommer aldrig glömma när jag satt hemma en jul och slötittade på tv. Jag hade jullov från skolan och jag kan inte ha varit mer än tio år gammal. Helt plötsligt så slog jag på en kanal och där såg jag en vacker julgran framför stora höghus som jag enbart hade drömt om innan. Filmen hette Ensam hemma 2 och staden som denna gran stod i hette New York. Enda sedan den dagen, sen jag såg den filmen, så har New York alltid varit mitt ultimata resmål. Det är ganska löjligt när jag tänker efter men jag började läsa mer om själva staden, allt man kan göra där och jag började hitta den charm som faktiskt omringar staden. New York är nummer ett på min reslista, mitt mål är att åka dit innan jag dör - det hade varit en dröm som gick i uppfyllelse.
Utöver detta resmål så har jag inte något annat specifikt ställe som jag vill besöka. Egentligen vill jag besöka hela världen men om jag bara fick välja fyra ställen, utöver New York, så hade jag velat åka till:
London. Har alltid varit lite smäförälskade i den staden.
Någon stad i Tchad. Enda sedan jag läste om landet när jag gick i fjädre klass så har jag velat åka dit.
Bali. Jacob tipsade om denna ö på Koppen-fikan igår och efter att ha gjort lite research så vill jag sjukt gärna åka dit. Ska vara ett riktigt litet paradis.
Venedig. Att få sitta ensam på en liten balkong och se ut över den vackra staden med ett glas vin i handen och en bra bok som bara väntar på att bli utläst - det är nog en av mina största drömmar om jag ska vara ärlig. Det hade varit helt underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0