Day 5 - Which are your favorite books?


weheartit.com

Böcker är en av mina stora passioner, påminner mycket om min relation till musik fast lite mer intensiv. Jag kan rymma från verkligheten med hjälp av böcker - de lockar med mig till intressanta platser som ger mig en liten bit av något helt annat. Det är helt fantastiskt att en bok kan få en att känna så många olika känslor - det är magi.
Jag har väldigt många böcker som jag läser vid olika tillfällen, och jag är en sådan som måste äga de böcker jag har läst. Jag läser gärna om böcker eftersom man uppfattar olika saker varje gång man läser en bok.

Jag är helt besatt av Stephenie Meyer's böcker, Twilight-serien, som har fått mig att känna saker som jag inte trodde var möjligt. Jag har läst alla fyra böcker ungefär åtta gånger och jag älskar dem precis lika mycket varje gång, om inte mer. Hon vet hur man använder ord och meningar för att skapa en känsla av något magiskt. Jag älskar verkligen hennes böcker, de får mig att känna något som jag aldrig har fått känna innan - kärlek.
Fast även om hennes böcker är lite som heliga böcker för mig så är de inte mina favoritböcker. Jag har en favoritbok som jag tycker alla borde läsa. Den handlar om kärlek, meningen med livet och att hitta den man är som person. Den är skriven på ett riktigt fint och elegant sätt som gör att man bara vill läsa mer. Jag älskar allt med Paulo Coelho, författaren till denna bok, men "vid floden Piedra satte jag mig ned och grät" är i en klass för sig själv.
Så läs den, och läs alla andra böcker ni får tag på som ni tycker verkar bra. Man kan ALDRIG läsa för många böcker, man kan bara utöka sitt förråd av fantasier, möjligheter och drömmar. So, start reading!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0