vardagsproblem


pic: weheartit.com

Just nu känner jag mig som den mest ensamma människa på denna jord. Jag vet inte riktigt varför, känns bara som om allt och alla går emot mig. Jag tror jag inbillar mig det mesta, men det känns ändå som om jag är lite utanför. Svårt att förklara det där.
Jag har även insett att jag är riktigt, riktigt bitter. Över vad vet jag inte. Eller jo innerst inne vet jag varför men jag försöker förneka det för mig själv eftersom jag förväntas vara en bra dotter, syster och vän. Men det ligger där under ytan, där nästan ingen kan se det. Ingen förutom jag. Svårt att förklara detta med.
Något som jag även har börjat förstå hos mig själv är att jag alltid väntar till sista sekund innan jag gör något jag måste göra, speciellt om det är något som jag inte vill göra. Imorgon ska jag lämna in en text till skolan, som några andra sedan ska läsa. Jag har inte börjat på den, och även om det är en väldigt enkel text på max 2 sidor så väntar jag ändå nästan till sista stund. Jag har även en tenta om exakt två veckor, en tenta jag inte har börjat plugga till. Jag vet att det är riktigt dåligt, men jag kan verkligen inte hitta tiden till att sätta mig ner och börja läsa igenom mina anteckningar. Jag borde skärpa mig, men just nu känns det fysiskt och psykiskt omöjligt. Svårast av allt är nog detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0