ge mig en kyss innan du går, en kyss att bygga en dröm på.



Längtan. Det är varken igår eller idag, utan imorgon. Att känna hur hjärtat slår ett extra
slag när längtan tar över inom en och får känslorna att betyder tusen gånger mer. Som
om solskenet börjar och slutar inuti. Varje ord skapar en betydelse utan dess like, nästan
som ett löfte som viskas i hopp om att någon lyssnar. Fingrar som smeker ens drömmar
och bildar osynliga kartor till månen. Blickar som sträcker sig förbi morgondagen och bort
mot något annat, något mer.

Att finna längtan i något, i någon - det gör livet värt att leva. Att varje dag kunna betänka
och fantisera om det som en dag kommer ske, som en verklighetsbaserad dröm. Lite som
magi. Längtan är förväntningar och förhoppningar, dröm och verklighet. Allt på samma
gång. Som extas. Själen dansar till musik som inte spelas, hjärtat slår i takt med trumman
som ingen hör.

Att sätta ord på känslor är oftast omöjligt, trots tusentals försök. Att beskriva det som finns
inom mig nu, det är ett brott att enbart använda ordet "längtan". Fast det är en längtan, en
förväntan inför något annat - något nytt och gammalt på samma gång. Det finns inte någon
bättre känsla än denna, att se hur livet börjar färgläggas igen. Allt för en fantasi.
Jag lever på detta, i denna bubbla som omringar mig och ger mig mer liv än någonsin. Att
se allt fint som finns nära mig, det är äkta magi - något jag aldrig vill tappa igen. Jag njuter,
skapar egna vägar i min vardag - allt med hjälp av längtan till något vackert.
För längtan är vacker, fin, magisk och fantastisk på samma gång. Den finns där som ett
täcke över en och skyddar en från alla besvikelse och nedstämdhet - den virar in en i ett
hopp om något bättre. Något finare. Något magiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0