someone like you.

Ofta önskar jag att jag hade varit vacker. Att jag hade varit smal, haft fint hår och perfekta
bröst. Jag inbillar mig att livet hade varit lättare då, om jag hade passat in på ett helt
annat sätt. Om jag hade varit normal.
Mer än ibland önskar jag att jag hade varit smart. Att jag hade kunnat räkna upp alla
delstater i USA, vetat vad fem miljoner gånger tvåtusentrehundraett hade varit och varför
rymden är ändlös. Jag tror att livet hade varit lättare då, om jag hade förstått mig på alla
ekvationer och problem som finns i världen.
Ibland önskar jag att jag hade varit spännade. Att jag hade kunnat berätta om alla platser
jag varit på, alla människor jag mött och alla språk jag lärt mig. Jag förväntar mig att
livet hade varit lättare då, om jag hade haft spännande historier att berätta. Om ett helt
annat liv. Ett bättre liv.
Nästan alltid önskar jag att jag hade varit precis den du hade velat ha. Att jag hade varit
perfekt för dig, varit den kvinna du förtjänar och den du bör vara med. Jag hoppas på
att livet hade varit lättare då, om jag hade varit allt det som nämns ovan. För då hade
du kanske velat ha mig.

Varje dag konstaterar jag att jag varken är speciellt vacker eller smart. Jag har inga
spännande resor att prata om och du vill inte ha mig.
Jag vet att livet är orättvist, att minst ett hjärta blir krossat varje dag, att trots en
stark vilja blir det oftast inte som man hade tänkt sig och att äkta kärlek enbart finns
i sagorna. Varje dag önskar jag att livet hade varit lättare. Att jag hade fått en chans,
att vi hade fått en chans.
Om jag hade varit en bättre version av mig själv, en kvinna som en man hade kunnat
bli kär i - kanske till och med älska.
Då hade livet kanske varit lättare.
Lyckligare. Mer kärleksfullt.
Då hade du kanske velat ha mig och inte lämnat mig i tusen bitar.
Du hade kanske vänt dig om och sett tårarna falla ner för mina kinder.
Då hade du kanske insett att saknaden efter dig nästan krossade mig.
Men livet är inte rättvist och det blir aldrig som i sagorna.
Verkligheten är för förgörande för att skapa lyckliga slut.

Kommentarer
Postat av: Louise (nattugglan) ;)

Du är fin Mika och du har ett hjärta av guld! Och någonstans där ute i världen finns Mr. Right för dig. Sluta leta efter honom så kommer han dyka upp när du minst anar det, så hände det för mig och det var på den mest hopplösa platsen i världen där jag verkligen inte trodde Han med stort H skulle hittas på.



Du är vacker och du har mycket att berätta och prata om och du är framförallt smart.



<3

2012-01-05 @ 15:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0