tre bra saker med dagen.



Ni vet när man verkligen har jobbat riktigt hårt för något, man lägger ner tid och kraft
på ett speciellt projekt. När man sedan har lagt hela sin själ i det och får bra feedback
för det - då blir man världens lyckligaste. Idag har jag haft tre sådana tillfällen, tre stunder
som har fått mig att le med hela kroppen eftersom jag verkligen anstränger mig för att
lyckas.
Det började med att Marie, utan förvarning, frågade hur det gick med GI-dieten - jag
har hållt på i tre veckor nu. När jag sa att det gick bra så sa hon något av det finaste jag
hört: "Ja, det märks. Det ser ut som om du har gått ner." För normala människor betyder
det kanske ingenting men för mig betyder det väldigt mycket. Jag har verkligen jobbat för
att bli mer hälsosam, något som har gjort att jag har gått ner cirka 10kg på lite mindre än
tre veckor. Att det sedan syns, det gör mig riktigt glad.
Att sedan komma till skolan och höra från en klasskamrat att hon tycker att jag tar
riktigt fina foto, då hon sett de på min blogg, det gjorde dagen ännu bättre. Även om jag
inte är lika bra som en del andra jag känner - det betydde inte mycket just i denna stund.
Jag är ingen expert och jag fotar för att det är roligt, det är en del av mig.
Kvällen avslutades med en väldigt fin kommentar från en väldigt kär vän. Hon skrev
till mig och sa att hon tycker jag skriver väldigt fint här i bloggen, att det jag skriver berör
och får en att vilja läsa mer. Det är den finaste kommentaren jag har fått på ett halvår. Min
stora passion är att skriva och när någon ger mig bra feedback för det jag skrivit, då blir
jag riktigt glad. Ord har alltid varit mitt sätt att bearbeta och hantera händelser i livet. Jag
flyr genom mina texter, till en värld som tröstar.

Nu har ni fått höra om det som har gjort denna dag fantastisk. Jag hoppas att ni också har
haft en bra dag, ni förtjänar det alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0