känslor.

 
Jag önskar att jag kunde stänga av alla känslor jag har inom mig. Att få en lugn minut
utan de tankar som skapar kaos inuti. Just ikväll vill jag glömma allt, förtränga varje
minne som finns i mitt huvud och hjärta. Jag vill inte tänka, bara stänga av - ta mina
tankar till andra platser som inte gör ont.
 
Egentligen vill jag bara slippa smärtan, den bultande känslan inom mig som förgör allt
annat. Känslan som viskar till mitt undermedvetna att det alltid kommer vara såhär,
att jag inte är värd något mer än just detta. Det är då tårarna börjar falla och på något
sätt blir allt lättare igen. Sorgen faller med tårarna och kvar finns en bedövande tomhet
som aldrig riktigt fylls igen.
 
Fast ett liv utan smärtan - det hade kanske inte varit ett helt liv. Då hade något fattats,
något som jag inte riktigt hade kunnat förklara. Ikväll skulle jag dock vara tacksam för
ett halvt liv utan känslorna, om så bara för en kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0