vänner.

 
För några år sedan hade jag en bästa vän som var mitt allt. Hon var den som fick mig
att se det fina i livet, uppskatta varje dag som om den vore den sista och hon fanns där
för mig när jag mådde dåligt och behövde stöd. En dag insåg jag att hennes omtanke
för mig egentligen grundades i lögner och svek som tillslut förstörde vår vänskap. Än
idag kan jag tänka tillbaka på den tiden och sakna det, alla skratt som vi delade, alla
dagar och kvällar som var så speciella. Fast jag vet att det aldrig hade funkat eftersom
hon inte brydde sig på det sätt för mig som jag gjorde för henne.
När vår vänskap var över lovade jag mig själv att aldrig tråna och kämpa för en vänskap
som bara var fantastisk på utsidan. Jag var trött på att bli sviken gång på gång och det
var inte värt all smärta. Hellre ensam än vän med någon som egentligen inte bryr sig.
 
Jag har ofta haft tur när det kommer till vänner då jag har hittat de få guldglimparna som
finns. Min tacksamhet för de kommer aldrig försvinna och det finns väldigt lite som jag
inte hade gjort för mina vänner. Jag uppskattar dem och kommer alltid tacka högre
makter för de vänner som verkligen bryr sig om mig och finns där för mig vad som än
händer. De vänner som hör av sig bara för att fråga hur det är med mig, de som lyssnar
när jag behöver prata om löjliga saker, de som bjuder mig på fester eftersom de vill ha
mig där, de som frågar om jag vill följa med på en rolig utflykt, de som alltid finns där.
 
Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta, förutom att jag vill tacka de vänner
som får mig att se alla ljusglimtar som livet frambringar. Jag vet att jag ibland kan
stänga av och det verkar som om jag inte bryr mig, fast det gör jag - mer än man kan
tro. Tack till er, ni som förstår - ni kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0