life's good.

Just nu känns livet riktigt jäkla bra. Det är som om allt föll på plats idag, som ett glatt
mirakel som jag inte förväntat mig. Även om allt händer på samma gång känns det som
en frisk fläkt. Det är väldigt svårt att förklara men det är som ha läst ut en väldigt tung
och eftertänksam bok, man är sedan rädd att nästa bok man börjar läsa ska vara lika
tung och jobbig - när man läst lite inser man att så inte är fallet utan denna bok är lätt,
kärleksfull och får en att känna sig lycklig. Just så är det nu.

Igår var jag och tittade på en kattunge. Även om jag sett foto på den och tyckte den var
ursöt var jag ändå orolig över att vi inte skulle funka ihop. Fast när jag kom dit tog jag
upp honom i min famn och allt kändes helt rätt. Så om ungefär två veckor flyttar lilla
Sheldon in hos mig och jag får en ny familjemedlem.
För er som inte vet har jag velat ha en katt i snart sex år. Vi hade katt innan men vi fick
avliva henne och efter det har jag tjatat på mamma i över sex år - men hon sa alltid nej
och eftersom jag bodde med henne kunde jag inte köpa någon. I sex år har jag väntat
och snart kommer min dröm slå in - jag kommer förhoppningsvis få en ny bästa vän.

Idag var jag inne i bokhandeln och pratade med butikschefen. Har varit lite orolig för
att jag inte skulle ha jobb i sommar, därför gick jag in för att prata med henne om det.
Hon blev chockad när jag frågade eftersom hon trodde att jag redan hade fått schemat,
något som gjorde mig glatt överraskad. Nu blir det lite jobb i juni, ganska mycket i juli
och sedan lite i augusti - vilket känns helt fantastiskt!

Även om jag har mycket i mitt huvud som känns jobbigt, speciellt när det kommer till
olycklig kärlek och ensamma tomrum, mår jag verkligen bra just nu. Det känns inte som
om livet inte kan bli mycket bättre - fast det behövs inte. Jag älskar livet just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0