en låt förklarar allt.

 
Jag ligger i sängen och trycker huvudet mot kudden. Jag försöker gömma mig,
dölja tårarna som faller ner för mitt ansikte. Tankarna flyger inom mig och orden
ekar, orden som så många gånger innan har sårat mig. Jag trodde att jag var
starkare denna gång, att hennes ord inte skulle förgöra mig lika mycket denna
gång. Fast det skär inom mig, skär itu alla delar av mig. Precis som många
gånger innan så försöker jag gömma mig i sängen, låtsas att jag inte existerar.
Det blir lite lättare för mig, när fantasin blir ens verklighet, att inbilla mig att jag
varken är värdelös eller fel på alla sätt och vis. Fast varje gång hör jag hennes
ord i mitt huvud, ord som bildar sammanhang och förstör min perfekta fantasi.
Nu ligger jag i sängen som alla gånger innan har hjälpt mig att förtränga minnen
som punkterar varje lycklig tanke, dock blir det inte bättre denna gång. Trots en
lång stund med ensamheten blir havet inte grundare, jag sjunker allt djupare.
Helt plötsligt hör jag att jag glömt stänga av min radio och ur den hörs en låt som
jag aldrig hört innan. Jag lyssnar på musiken och texten, på varje ton som om det
är min räddare. Och det blev min räddning, min frihet denna kväll.
 
Det är intressant hur en specifik låt kan betyda så mycket för en människa,
hur just den låten kan frambringa en speciell händelse. Ovan har ni en helt
underbar låt som jag älskar. Fast även om jag älskar den så lyssnar jag inte
på den så ofta då den påminner om situationer som jag försöker lägga bakom
mig. Även om det är jobbigt att tänka tillbaka på vissa stunder är det ändå
skönt att minnas att jag inte är den människan längre. Jag är inte svag och
jag låter inte människor trampa på mig. Jag har fått en större medvetenhet
och lärt mig vem som finns där för mig och betyder mer än livet. Det är verkligen
fantastiskt hur musik kan berör så pass mycket, ganska magiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0