fyra saker som är 2012.

1. Vänner. 2012 har visat mig att även de starkaste av vänskaper kan vackla i situationer
som inte hör till rutinen. Föregående år(låter helt sjukt men det är faktiskt 2013 nu) har
varit fyllt med besvikelser men samtidigt förgyllts av nya vänskaper som gjort mitt liv så
mycket bättre. Jag har förlorat vänner som en gång var en stor del av mig, dock har min
väg lett mig mot nya människor som idag gör mitt liv till något mycket mer.
2. Kärlek. 2012 fick jag mitt hjärta krossat två gånger, av samma man. En kort stund var
han en stor del av min vardag, det som alltid fanns i mina tankar. Jag hade beslutat mig
för att aldrig bli kär, men det blev jag. Så jäkla kär. Fast det var helt enkelt inte meningen
att hända. Jag har gråtit mig till sömn, hatat världen, hatat mig själv och honom. Livet
har känts meningslöst och nu, fem månader sedan vi pratade sist, kan jag se ljuset i
vardagen igen. Jag ser mitt liv utan honom, utan alla känslor som en gång omringade allt
som en gång betydde allt för mig.
3. Sheldon. I slutet av maj flyttade en väldigt liten Sheldon in till mig. Jag trodde aldrig att
jag skulle kunna älska någon så mycket som jag älskar honom. Nu har han bott med mig
i ungefär sju månader och jag älskar honom bara mer och mer för varje dag som går. Han
förgyller mitt liv och även om jag vet att det kan låta konstigt, eftersom han är en katt, så
betyder han nästan allt för mig. Jag vet inte vad jag hade gjort utan honom, det känns som
om någon skickat honom till mig - någon som visste vad jag behövde just då. Det var ödet!
4. Flytten. Det är nog årets bästa händelse, jag hittade en egen lägenhet. Den är väldigt
liten men den passar mig och Sheldon. Jag känner mig fri, egen och det är skönt att vara
ensam. Jag kan inte beskriva i ord hur lycklig jag blev när jag ringde hyresvärden och hon
berättade för mig att jag fick lägenheten. Jag satt nog i över en timme, på min säng, och
trodde att det var en dröm.
 
2012 har varit fyllt av både glädje och sorg, skratt och tårar. Det har varit ett avgörande år
för mig på många sätt och vis, jag har fått större insikt och vidgat mina perspektiv. Trots
många hjärtkrossande händelser kommer jag ändå minnas detta år med ett leende på
läpparna. För 2012 har gett mig mycket, mer än vad som tagits, och det är precis det
som jag kommer minnas. Tack till alla de som gjort 2012 så minnesvärt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0