New Moon

Efter att ha sett filmen en gång så måste jag säga att det både finns saker som jag älskar och faktiskt även saker jag hatar i filmen. Även om den var lite av en besvikelse så måste jag säga att den var bättre än Twilight. Om ni inte vill veta allt som händer i New moon så ska ni inte läsa det som står i detta inlägg, spoilers!
Några är följande åsikter som jag har om filmen:

PLUS!
+ Edward är lika snygg som vanligt, hela han utstrålar skönhet och en extrem varm aura.
+ Jacob, killen som inte var med så mycket i Twilight, har helt klart stigit i min skala över bra skådespelare. Sedan har han även byggt upp sig och nu tror jag att han är en större konkurrent till Edward.

+ Nästan kyss-scenerna mellan Jacob och Bella är helt fantastiska och det får mig bara att längta ännu mer till tredje filmen. Jag tror att om de kysser varandra så kommer gnisterna flyga och vissa kommer nog ifrågasätta varför Bella vill ha Edward och inte Jake.
+ En del scener är väldigt känslosamma och de har verkligen fångat känslorna från boken. Min favoritscener görs fantastiskt bra, även om en del av dem är ihopklippt från en del olika stycken i boken.



+ NAKEDCHOCK, ja jag gillar halvnaket. Speciellt när det är snygga män som visar upp vad de har att erbjuda. I denna film så är det snygghet gånger tusen. Vi har såklart Edward och Jacob, men vi har också varulvarna som ser extremt bra ut när de springer runt med bar överkropp.
+ Kyssarna mellan Bella och Edward är så passionerade och kärleksfulla. Dock lät det vid ett tillfälle som om de hade sex med kläderna på. Fast det är ju klart att de "got caught up in the moment" när de är så kära.


MINUS!
- Det största felet är att många händelser i boken inte är med. Jag förstår att man inte kan ha med allt, men när man inte tar med viktiga citat så blir i alla fall jag irriterad. Ett exempel på det är när Jacob ska kyssa Bella i bilen. I boken så hör man Edwards röst säga "be happy" - i filmen finns det baraen konstig tystnad. Jag satt och väntade på Edwards röst - jag blev väldigt besviken.

- Kristen Stewart har blivit vackrare i denna film. Hon ser fräsch och söt ut, vilket är roligt för henne personligen, fast Bella ska vara lite alldaglig och det är verkligen inte Kirsten.
- Slutet är nog det västa jag varit med om, jag förstår verkligen inte hur man kan göra ett sådant slut. Precis som om fler kommer vilja se nästa bara för att slutet är helt avklippt.
- Scenerna är flyttade och vissa kommer inte alls i rätt ordning. En del scener är till och med tillsatta som inte finns i boken. Bland annat så är hela Volturi(de onda)-mötet förändrat, enbart för att det ska bli lite mer spännande.
- Mitt favoritkapitel, kapitel 23 - Sanningen, finns knappt med och många av dialogerna där har de flyttat fram i filmen till en helt annan scen. Plus att mycket som sägs i det kapitlet inte kommer med, även om jag tycker att det är avgörande i relationen mellan Edward och Bella.

- Den var lite slätstruken och filmen kändes väldigt avklippt. Den hoppade från en sak till något helt annat - vilket gjorde att filmen blev som konstiga stillbilder ibland.

SAMMANFATTNING!
Även om jag är besviken på ganska mycket i filmen så går det inte att komma ifrån hur bra jag tycker den är. Det gör inget att en massa har flyttats omkring eller att en del viktiga scener inte är med - detta är New moon "at its best"! jag funderar verkligen på att se den på bio en gång till, vill inte vänta tills den kommer ut på film innan jag ser om den.

Ja, jag älskar den nya filmen även om jag tror att många andra inte gör det. Ni får säga vad ni vill, jag älskar den; filmen, Robert Pattinsson och allt annat som har med filmerna och böckerna att göra. Jag har till och med börjat tycka om Jacob - killen som jag hatade innan.
Jag tycker helt klart att New moon är en film man måste se, fast enbart om man har sett Twilight först. Man blir trollbunden, jag blev det i alla fall! Tårarna föll vid ungefär fyra tillfällen, det kallar jag känslosamt!

pics; Twifans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0