en fotodag

Idag är en riktigt 'stanna hemma och mysa ner sig under täcket'-dag. Det blåser, regnar och är väldigt kallt. Var tvungen att gå en snabbrunda på stan för att köpa en födelsedagspresent. En kompis till mig fyller 18 och hon ska firas ikväll. Därför var jag tvungen att gå ut i detta kalla väder. Dock trodde jag inte att det skulle vara så kallt, blev bara jeans, ett linne, en sticka tjocktröja, sneakers och min regnjacka. När jag kom ut så insåg jag att det var allt för lite kläder, frös hela vägen till stan och hem igen. Tack gode gud att det bara tar två minuter att gå till stan!

Fast även om det är kallt så måste jag erkänna att jag älskar hösten. Alla olika nyanser av brunt och grått. Alla stenar som skiftar färg tackvare regnet och alla löv som följer med i säsongens vändningar. Jag älskar att ta foto på hösten och idag har det verkligen varit en riktig foto-dag.

Så nu tänkte jag lägga upp några bilder. Kommentera gärna!
Måste även erkänna att jag är en amatörfotograf och därför hoppas jag att ni inte dömmer för mycket. Sen har jag inte världens bästa digitalkamera heller, men "man får ta vad man haver" som min mamma brukar säga.

1. Idrottsplatsen i Ystad (där jag bor)

2. Vid stranden

3. Vid stranden

4. Min lillebror Max utanför vår lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0