ingen hemmagjort pizza, men mycket mys ikväll

Mamma började göra degen till pizzan och innan jag hann börjar skära grönsaker så hör jag först hur mamma svär till, sen när jag vänder mig om så slänger hon degen i slasken. Jag blev väldigt chockad och mitt ansikte måste ha avspeglat detta för när mamma tittar upp så säger hon: "Den ville inte lägga sig rätt, vi beställer istället. Vad ska du ha?"

Haha, mamma kan vara rolig ibland så istället för egen pizza så blir det en Hawaii. Jag måste ju trots allt fira mina lite syndiga matvanor innan jag börjar på rätt köl igen. Jag har ju gått på en diet som heter GI - det innebär så lite kolhydrater som möjligt. Jag gick på den mellan februari - juli och jag gick ner 25kg.

Många händelser gjorde att jag inte orkade tänka på min diet - mormor dog, min framtid var osäker och jag stressade eftersom jag inte hade något jobb - därför har jag inte riktigt tränat som jag borde. Fast nu ska jag komma igång igen. Jag börjar imorgon!

Det var en liten avstickare från ämnen. Nu ska jag äta, sen ska jag hem till Therese. Vi ska se på fotboll, det är ju Sverige - Danmark, sen ska vi se film. Jag får se om jag orkar gå ner till Kingsan (en pub i Ystad). Jag vill inte gå ner själv och Therese känner inte för att gå ut ikväll. Jag känner bara att en öl hade suttit väldigt fint nu. Vi får se vad som händer.

Vad ska ni göra ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0