Stålar - första boken om Rich av Kate Cann

Rich vill så mycket, problemet är att han inte har pengar till det. Han är kär i en tjej men han vet att hon aldrig kommer se honom på det sättet om han inte förändras. Snyggare kläder, fina middagar att bjuda på och en tillställning eller två - då hade hon varit hans.
Helt plötsligt så kommer en chans, någon är intresserad av hans teckningar och han börjar tjäna pengar. Fast livet är inte en dans på rosor och Rich får snart lära sig att pengar inte enbart är något fantastiskt, det finns en baksida.

Jag tycker boken är vädligt bra, välskriven och den vänder sig till olika åldrar. Detta innebär att man kan läsa den när man vill, även om den kanske trycker på saker som man känner i sin ungdom. Den handlar om pengar, ett ämnen som alla tar del av, vilket gör att den räcker ut väldigt bra. Jag måste säga att Kate Cann är en favorit för mig nu, jag har börjat läsa fler och fler av hennes böcker för jag kan helt enkelt inte få nog.
Detta är en väldigt läsvärd bok!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0