day 1 of a new time.

Idag har jag varit på Malmö lärarhögskola och haft upprop. Eller något riktigt upprop var det inte eftersom vi satt på vars en stol och fyllde i vars ett papper som bevisade att vi var där. Fast det kändes vuxet och när jag tittade mig runt i salen så kändes det faktiskt lite som om jag hade hittat hem till viss del. Det saknades fortfarande något litet, något jag inte kan sätta fingret på, men det var nästan fulländat.

Jag är så tacksam för att Stephanie ska läsa samma program som jag. Chansen att vi kommer i samma klass är antagligen ganska stor eftersom vi bor i samma stad och det känns skönt att ha ett bekant ansikte bland alla namnlösa. Hon höll mig nere på jorden idag och det tackar jag för!

Imorgon är det stadskamp som gäller, en tradition som pågått ett tag. Man ska vandra genom Malmö och utföra uppdrag som att exempelvis bada i kanalen, dansa i en fontän och liknande - det ska bli sjukt roligt. Så om ni vill se mig skämma ut mig så hittar ni mig på Malmö's gator imorgon. Har redan nu insett att det måste slinka ner en cider eller två för att det ska bli roligt - men det bjuder jag på.

Nu ska jag sova, är helt trött i hela kroppen. Det kommer bli en tuff termin, men jag tror jag kommer trivas. Har redan börjat prata med en tjej som också tillhör Team Röd(lagfärgen). Hon var riktigt trevligt och möjligtvis någon som jag skulle kunna tänka mig att prata mer med.

Nej, nu väntar drömmarna. GOD NATT!

E,
du är nästan glömd,
du finns där men jag tänker inte på dig lika ofta.
du dyker upp ibland,
men tårarna har äntligen slutat falla.
E, snart är du helt glömd.

weheartit.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0