detta ser jag fram emot nu under våren:

Det är mycket nytt nu, både inom film, tv, musik och böcker. Därför tänkte jag lista några av de saker som jag verkligen ser fram emot. Det är bårde kända och lite mindre kända saker, förhoppningsvis så kan det inspirera några av er.

5/2 - Biopremiär: Prinsessan och Grodan.
- Disnyes nya film som antagligen kommer bli lika stor som de förra. Jag är ett riktigt Disney-fan och jag kan fortfarande avnjuta en bra film som "Den lilla sjöjungfrun" eller "Aladdin". Det som skakat världen mest är det faktum att denna film innehåller den första mörkhyade huvudkaraktären i någon av Disney's filmer.

5/2 - 20.00: The Legend Of The Seeker har premiär på tv6.
- denna serie är baserad på Terry Goodkinds bokserie som är ganska populär bland fantasy-fantaster. Det handlar ännu en gång om gott mot ont. Man får följa Richards omvandling till magisk ledare på samma gång som han försöker hjälpa en kvinna som ska stoppa en tyrann.
11/2 - 20.00: Vampire Diaries har premiär på tv6.
- En del anser att denna vampyr-hysteri är överdriven men jag älskar det. Jag tycker om att se och läsa om lite mer förbjudna saker. Därför längtar jag tills denna nya serie börjar. Vissa har redan sett den på engelska, men jag är en som väntar tills det visas på svensk-TV.
Detta är en historia om två vampyrer, en kvinnan och kampen mot det som är rätt och fel. Sedan innehåller den två komponenter som är extremt viktiga för mig: kärlek & begär! I cant' wait.

?/3: Frost, en ny vampyrbok, släpps.
- Jag kan inte få nog av vampyrer, jag är helt fast. Nu kommer ännu en bok som verkar bra. Så jag ska hålla koll på den, just nu vet jag inte riktigt när den släpps. Fast det är någon gång i mars och jag kommer kunna ta en först eftersom jag brukar hjälpa till att packa upp i bokhandeln.
?/?: SOLEN!
- nu är jag trött på snö, kyla och tjocka tröjor. Nu är det dags för solen att visa sig igen och skina lite värme över oss alla. Jag hatar verkligen att känna mig som en ispinne dygnet runt. Sen är det inte alls lika roligt att gå ut om man hackar tänder. Så, lite sol tack!!
20/3: New Moon släpps som köpfilm!!
- den efterlängtade DVD:n som jag har velat ha enda sedan jag såg filmen på bio för första gången. Film är bokad och denna dag kommer den ligga i min brevlåda. Då kommer jag gråta av lycka och se den så fort jag har packat upp den. Jag må vara galen, men det är okej för min del!


Detta är några saker som jag ser fram emot i vår, det finns såklart fler saker men inga som jag direkt kommer på nu, fler biopremiärer och böcker som kommer - fast det får vi ta en annan dag.
Det finns även en stor grej som jag ser fram emot, som kommer i höst:

Under hösten:
Håkan Hellström släpper nytt album!!
- Herregud, ännu en gång kommer jag få njuta av nya toner från Mr.Hellström. Han har varit min favorit i flera år nu och jag älskar honom lika mycket nu som då. Han är verkligen en fantastisk musiker och jag väntar med spänning på vad som komma skall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0