Disney har gjort det igen, så fantastisk!

En del av mig kommer alltid vara fast i barndomen. För mig så har Walt Disney betytt mycket för mig, mannen och bolaget som skapade en fantasivärld bortom alla gränser. Jag kunde gör allt från att simma med fiskarna i det stora havet till att tappa min glassko på en trappa som ledde till min framtid. Jag gjorde allt och de timmarna var jag bäst. Som barn så var det underbart, jag drömde om att bli precis som dem.

Nu har jag vuxit upp och jag inser att allt filmerna gör är att skapa en osäker säkerhet. För egentligen är det inte alls så som det visas, det skapar falska förhoppningar. Fast ibland kan jag glömma den hårda vardagen och leva mig in med Ariel, Snövit eller Askungen - då är jag ett barn igen.

Nu har Disney gjort det igen, efter att ha legat på den lata sidan ett tag så har de nu skapat en fantastisk och väldigt vacker saga - Prinsessan & Gordan. Den handlar om Naveen, en prins som blir förvandlad till en groda av en ond vodoomästare. Han misstar Tiana, en alldaglig flicka, för prinsessa och ber henne kyssa honom. Hon gör det men istället för att han blir människa igen så blir hon groda. Nu får man följa deras väg ska kantas av envishet, klarhet, kärlek, vänskap och ett sökande efter det viktiga i livet.

På sista tiden så har jag inte tyckt om Disney's filmer. De har varit animerad och inte alls min stil. Jag tycker om den hederliga och gamla sagan om "...och så levde de lyckliga i alla sina dagar." Denna har samma stuk, även om jag måste säga att den var väldigt läskig stundtals och den innehåller även verklighet som kan vara jobbigt för vissa. Men jag älskar den och det tror jag att alla andra som tycker om filmer som "Den lilla sjöjungfrun", "Pongo och de 101 dalmatinerna", "Snövit" och "Lejonkungen" också hade gjort. Ja, Disney har verkligen skapat något magiskt och underbart, precis som det ska vara!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0