jag älskar att jobba!

Idag var första dagen på det nya jobbet, eller nej inte riktigt ett "nytt" jobb. Jag har ju praktiserat i en bokhandel i tre månader nu. Det är den enda bokhandeln i Ystad och jag kan med all säkerhet säga att det är det bästa jag någonsin gjort. Jag älskar böcker, jag älskar att bemöta folk och jag älskar även de som jobbar där utöver mig själv. Jag har förälskat mig i en drömvärld som finns inom dessa fyra väggar.

Min praktik tog slut i fredags och jag var helt säker på att det var sista gången jag skulle gå in i den butiken som är kollega istället för kund. Fast jag hade fel och nu har jag fått fyra jobb-dagar, fyra dagar som jag kommer tjäna en riktig lön. Även om jag har haft sommarjobb inom kommunen så är detta första gången jag får en riktig lön på det sättet, så just nu är jag överlycklig.

Jag har varit ledig i två dagar och jag har nästan fått panik. Jag klarar inte av att gå hemma, allt blir så mycket jobbigare då. Jag vill ha något att göra, jag vill umgås med människor jag tycker om och jag vill jobba med något jag älskar - jag älskar böcker! Därför är detta mitt drömjobb, något jag skulle kunna tänka mig att hålla på med hela tiden, framtiden ut. Nu har jag fyra dagar, fyra dagar som jag verkligen kommer ta vara på. Det kommer bli mycket jobb eftersom det är bokrea, men jag kommer göra mitt bästa och tillsammans med de andra så kommer det gå bra.

Jag trodde aldrig att jag skulle vara så intresserad av något, men herregud vad jag tycker om det. Jag lägger verkligen manken till för att allt ska bli bra, vilket det blir tillslut. Jag är så glad att jag har detta, den enda fasta glädjen i mitt liv just nu.

Peggy, Andreas & Kerstin.
tre av mina kollegor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0