tröttheten tar över

Jag känner verkligen hur kroppen har jobbat idag. Vi har ju trots allt plockat upp alla REA-böcker från källaren och satt upp på hyllorna, det tar på krafterna. Så nu känner jag redan hur mina ögonlock håller på att bli tunga. Därför ska jag hoppa in i duschen, sen lägga mig. Det finns nästan inget bättre än en nybäddad säng med nytvättade lakan - speciellt efter en lång dusch. Ja, det kommer nog bli en bra natt till skillnad från de senaste dagarna.

Jag känner även hur mitt huvud är oroligt och mina tankar fokuserar på saker som inte håller glädjen kvar. Jag har nu läst ut fem böcker på två dagar. Det har varit relativt lätta böcker, men jag har bara känt ett behov av att rymma från verkligheten. Därför har jag bara läst och läst och läst lite till. Jag mår bättre när jag är någon annan i en berättelse som inte är min. Det gör allt mycket lättare för en stund och jag glömmer mina egna problem, problem som jag verkligen inte kan hantera just nu.

Så nu säger jag god natt & sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0