Årets...

klädesplagg: lacktights, man kan ha det till mycket och det är verkligen ett fenomen som fått mycket uppmärksamhet speciellt nu till hösten. Jag har själv ett par och jag älskar dem, de passar till minst hälften av mina klänningar och det kan både skapa en rockig eller en glamourös look.
fest: jag har varit på så många detta året, fast den jag minns bäst är antagligen studenten. Fy fasen vad jag festade den dagen och kvällen, och herregud vad jag hade roligt. Hela dagen var fest och även om det regnade som aldrig förr så förstörde det inget. Jag hade skitroligt.
person: Emmylie. Jag har många fantastiska människor i mitt liv, fast Emmylie är min andra hand. Hon har varit med på allt och hon har fått höra om alla mina konstiga problem. Ja, jag har många underbara vänner, fast ingen får mig att skratta som Emmylie. Det var hon och jag som gjorde 2009!
artist: Lady Gaga. Hon har verkligen varit 2009 och man har inte kunnat gå på en klubb utan att någon av hennes låtar spelats. Jag tyckte inte om henne i början men nu har hon blivit den som sjunger ut på varje fest jag har varit på. Bra dansmusik och vilken stil, ja jag tror att hon kommer göra 2010 till ett lika bra år inom musikens värld.
grupp: Hockey. De har verkligen en unik sångstil som fångar mitt intresse. Det finns många bra grupper men det är deras låtar som har berört mig mest, de rör vid något som är lite undangömt. Ja, det är väldigt svårt att förklara.
låt: Promoe - Svennebanan. Haha, den är kanske inte perfekt men det är den låten som har präglat hela min sommar och en bit in på hösten. Jag tror inte att det finns många som kan säga att de aldrig har hört den. Visst, jag är trött på den nu men innan sjöng jag på den varje morgon, middag och kväll - gör det mig till en ickemusikvetare, ja då får jag vara det.
bästa dag: 12 juni! Jag kommer aldrig glömma studenten, det var den bästa dagen i mitt liv so far. Jag trodde att det skulle vara en trevlig dag, fast att den skulle bli så bra hade jag ingen aning om. Herregud, allt gick i uppfyllelse då och jag kände mig stolt, vacker och perfekt.
årstid: Sommar. Alla danser, alla fester, alla fikastunder, all frihet. Det har varit underbart och jag har verkligen levt denna sommaren. Jag minns inte hälften av alla fester, precis så som det ska vara, och jag kommer aldrig glömma andra halvan av dem. Det kan inte bli bättre än sommaren som varit, det går inte att överträffa en nästan perfekt årstid.
hatobjekt: Falska människor. Det värsta som finns är när någon pratar skit om sin vän, det gör inte vänskapen till något äkta. Om man sedan gör det flera gånger om så blir det bara värre. Jag förstår inte varför folk måste prata om andra enbart för att må bättre själva. Det är sådana människor som jag ska klippa ut ur mitt liv nu.
måste: Växa upp. Hur mycket jag än vill, så kan jag inte vara ett barn föralltid - jag är inte Peter Pan. Nu har skolan tagit slut för mig och det är dags att bli vuxen. Jag måste gå vidare in i en ny fas i mitt liv, en fas som jag är vettskrämd för.
film: New Moon, ja ni förstår nog varför. Jag älskar böckerna, jag älskade den första filmen och jag älskar den andra filmen ännu mer!!
kändiskärlek: Robert Pattinson!! Om han hade velat ha mig, då hade jag varit världens lyckligaste person på denna jord. Egentligen så hade jag bara velat träffa honom, fråga lite saker om hans musik och säga hur mycket hans få låtar har hjälpt mig genom väldigt jobbiga stunder. Han verkar trevlig och han är så snygg att jag antagligen hade svimmat om jag hade sett honom. Det låter galet men jag har aldrig varit så kär i en kändis innan, visst var man lite förälskade i killen som spelade Pippi Långstumps vän i filmerna - fast detta är rent ut sagt sjukt.
känsla: Jag har skrattat mer än jag har gråtit, vilket är en stor förbättring sen förra året. Det är mycket tackvare vänner som gör mig glad och en pappa + två bröder som alltid finns där. Man skulle kunna säga att jag är lyckligt lottad, för det är jag verkligen. Jag har en skyddsängel, a partner in crime, en hönsmamma, en rockabillydrottning, en skrattvän och många fler som alltid får mig att må bättre. Och nu 2009 så har jag lärt mig att verkligen uppskatta de jag har och glömma de som inte är mina riktiga vänner.
Trackback
RSS 2.0