det finns inga dåliga tider, bara dåliga ursäkter.

När jag vaknade i morse så ville jag verkligen inte gå upp. Det var bläckmörkt ute och hela min kropp kämpade emot - jag ville bara sova två timmar till. Jag intalade mig själv att jag skulle kunna träna imorgon, att min träningsvärk måste gå över först och att jag helt enkelt behövde lite mer sömn. Vilket skitsnack! Tillslut gick jag upp efter många om och men, cyklade till gymmet och nu är jag bara glad att jag stack dit.

Vi hittar alla på olika ursäker för att inte göra saker. "jag gör det imorgon" är något som nästa alla använder lite då och då, man skjuter upp saker för man inte vill hantera dem just då. Jag tror att alla någon gång har skjutit på saker. Jag är en riktigt tidsoptimist och innan levde jag sida vid sida med "jag gör det imorgon". Alla mina uppsatser till skolan blev oftast gjorda dagen innan de skulle lämnas in och även om jag gjorde mitt bästa så kanske det hade varit bra att börja lite tidigare, då hade jag haft tid att kolla igenom allt en sista gång.

Ja, jag vet själv hur det är att inte göra saker för det känns jobbigt, tråkigt eller helt enkelt inte nödvändigt. Fast nu är det ett nytt år och ett löfte jag gav till mig själv var att förbättra min hälsa. Så även om det tar emot och hjärnan inte vill så ska jag träna - det finns inga dåliga tider, bara dåliga ursäkter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0