jag hatar Sparbanken Syd!

Jag kom hem idag efter jobbet och öppnade min post. Jag hade fått hemskickat en kod från Sparbanken Syd och jag hade ingen aning om vad det gällde. Det stod att det var till det nya bankkortet - vilket bankkort?! Jag blev chockad och förvirrad eftersom jag inte hade beställt ett nytt kort. Fast så kom jag på att jag fick brev av dem för en vecka sedan. Jag hittade brevet och kortet, mitt nya kort.

Jag hade inte klagat om det hade varit samma som mitt förra men det finns så många nackdelar med det nya kortet, bl.a:
¤ man får en ny slumpmässig kod och den kan man inte byta.
¤ man kan inte kolla sitt saldo på kortet hela våren 2010.
¤ jag fattar inte vad som står i informationen de skickat ut.
¤ det kostar kanske, eftersom de inte skriver det rakt ut så vet jag inte - jag kan inte läsa mellan raderna.

Ja, det är bara några dåliga saker med detta nya kort, de säger att de ska skapa "nästa generations sparbank". Jag tycker bara att det låter löjligt, även om jag förstår om de gör förändringar. Dock borde man få byta kod, speciellt sådana som mig som har riktigt svårt för att komma ihåg siffror.
Nej, jag ska nog gå upp och fråga på Sparbanken här i Ystad om de kan förklara allt för mig. De får tro att jag är en idiot, det är jag kanske, men jag tycker inte om att saker inte står i klartext!

Så nu måste jag ta ut pengar så att kortet aktiveras, sen måste jag klippa isönder min lilla kamrat - mitt gamla kort. Tänk så många köp det har varit med på, vilken historia det hade kunnat berätta. Ja, det är lite sorgligt. 

Det nya kortet är snyggt,
men det handlar väl inte alltid om utsidan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0