Oskar Linnros - Annie Hall

Just nu skulle jag bara vilja fly till en plats där ingen hittar mig. Där jag kan glömma alla problem och bara leva på ett enkelt vis. Med musiken i öronen och en bok i handen, så vill jag spendera mitt liv just nu. Jag blir så jäkla arg och ledsen på människor som är tvetydiga. Jag tycker att man ska bestämma sig för en sak och sedan hålla sig till det, allt annat gör mig bara besviken och ledsen.

Jag vill bara gråta tills alla tårar har lämnat min kropp. Jag vet att det bara är en känsla som finns just nu, men när den väl kommer så blir allt annat dimmigt. Jag ser bara smärtan som en klarhet, allt annat hamnar i en sorts konstig zon där jag varken kan röra eller se det. Just nu känns det så.

Istället för att gräva ner mig och skylla på alla andra så ska jag nu lyssna på Oskar Linnros. Allt för att sudda ut tankar som jag egentligen inte vill ha - jag vill glömma för en stund.

Säg mig att det finns något mer
Mer än bara droger och dagen efter
Säg mig att det inte var det här det var
Säg mig att du kommer bli lite mer som Annie Hall

Om du vore bränd som mig
Skulle jag gå hem med dig
Skulle du vara allt jag någonsin velat ha
Men än så länge vän
Vakna i en främlings säng
Och säga gud vad du var söt när du var barn

Säg mig att det finns något mer
Mera än Ikeasoffans tystnad
Säg mig att vi har någon överraskning kvar
Säg mig att du kommer bli lite mer som Annie Hall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0