en vecka till Eclipse

Om exakt en vecka så är det biopremiär för Eclipse, tredje filmen i The Twilight Saga. Jag har längtat sedan New Moon kom på bio och nu är det äntligen dags att njuta av fortsättningen!
Jag hittade lite frågor på en blogg om just The Twilight Saga och jag tänkte svara på dem nu.

Twilight / Om jag kunde drömma:
1. Favoritkaraktär i boken/filmen? Edward Cullen 
2. Bästa scen i boken/filmen? Boken; när de är på ängen. Filmen; när Edward och Bella dansar på balen.
3. Favorit citat från boken/filmen? Jag gömde ansiktet mot hans axel. 'Jag älskar dig', viskade jag. 'du är mitt liv nu', sa han enkelt. Edward och Bella - sida; 293.
4. Bästa låten i filmen? Robert Pattinson - Never Think.
5. Favoritoutfit från filmen? Edward, när de kommer till skolan tillsammans för första gången.  

New Moon / När jag hör din röst:

6. Favoritkaraktär i boken/filmen? Bella Swan.
7. Bästa scen i boken/filmen? Boken; när Edward har lämnat Bella. Filmen; när Bella precis har räddat Edward från solen i Italien och de står inne i byggnaden.
8. Favoritcitat från boken/filmenInnan jag träffade dig, Bella, var mitt liv som en månlös natt. Väldigt mörk, men det fanns stjärnor - små ljuspunkter av mening. Sedan for du över min himmel som en meteor. Plötsligt stod allt i brand, där fanns prakt och skönhet. När du var borta, när meteoren hade försvunnit bakom horisonten, blev allt svart. Ingenting hade förändrats, men jag var bländad av ljuset. Jag såg inte stjärnorna längre, och det fanns ingen mening med någonting. Edward Cullen - sida; 411.
9. Bästa låten i filmen? Possibility - Lykke Li
10. Favoritoutfit från filmen? Edward när han ska gå ut i solen i Italien. (ja, jag vet att han bara har byxor på sig, det gör allt ännu bättre. Haha)

Eclipse / Ljudet av ditt hjärta:
11. Favoritkaraktär i boken? Edward Cullen
12. Bästa scen i boken? När Edward friar och Bella säger 'ja'.
13. Favoritcitat från boken? Det finns så många, jag kan inte välja ett. 
14.Vad ser du mest framemot i filmen? Förlovningen och kyssarna mellan Bella och Jake.
15. Vad ser du minst framemot i filmen? bytet av Viktoria(skådespelaren då)

Breaking Dawn / Så länge vi båda andas:
16. Favorit karaktär i boken?
Bella Cullen
17. Bästa scen i boken? Isle Esme!
18. Favoritcitat från boken? sidor: 553-554
19.Vad ser du mest framemot i filmerna? Bröllopet, sexet och barnet 
20. Vad ser du minst framemot i filmerna? Hmm, finns inget speciellt som jag kommer på just nu. Kanske slutet för då är det slutet av en era.

21.Team Edward eller Team Jacob? Team Edward!!
22. Favoritskådis? Robert Pattinson
23. Vem skulle du vilja spela? Bella Swan eftersom hon får kyssa min drömman! 
24. Vilken är din favoritbok? 1: När jag hör din röst. 2: Så länge vi båda andas. 3: Ljudet av ditt hjärta & 4: Om jag kunde drömma.
25. Vad tycker du om slutet i Breaking Dawn? Det är perfekt. Man kan drömma sig vidare och skapa en egen en fortsättning medan det sätter punkt för en del av deras liv. Det är fantastiskt bra och knyter ihop alla fyra böcker.


Kommentarer
Postat av: rebecka

Längtar som fasiken!!! :D

2010-06-23 @ 22:30:59
URL: http://irebecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0