you can call me manboy

Sitter just nu och ser melodifestivalen och precis som de flesta så har även jag favoriter. Jag tycker helt klart bäst om Salem Al Fakir - Keep on walking och Peter Jöback - Hollow. Även om jag verkligen vill att Salem ska vinna så tror jag att Jöbacks låt skulle klara sig bättre i Eurovision. Fast den är också bra och jag tycker förvånansvärt bra om den. Har inte riktigt lyssnat på Jöback innan men nu borde jag kanske börja?!

Förutom melodifestivalen så måste jag diska lite innan mamma kommer hem. Har gjort egna biffar och sedan en liten kall sås till det. Det blev faktiskt riktigt bra, är lite stolt om jag själv får säga det. Det bästa med kvällens rätt är att det är billigt och enkelt.

Biffarna görs genom att blanda 400g färs, ett ägg, en halv lök och kryddor. Sen formar man dem som biffar och steker. Den kalla såsen gör man genom att blanda 2dl cream fraiche, en matsked majonäs, lite citronsaft och kryddor. Blanda och sen är den klar. Lätt, gott och ett överkomligt pris. Toppen!

Nu ska jag återgå till melodifestivalen och min kära Alexander Rybak som sjunger just nu! I LOVE HIM!

min middag:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0