ensam är stark?

"De säger att ensam är stark.

Ett liv.
En vilja.
En inkomst.
En musiksmak.
En middagsportion.
En ensam kropp i en säng.
En kopp te på kvällen.
Ett namn på dörren.
Ett hjärta som slår.
En tankegång.
Ett beslut.

En önskan om två."

En bloggare skrev detta och gud vad det stämmer.
Därför var jag tvungen att lägga in det här.
Varje ord är som en pil rakt genom hjärtat just nu.
Jag borde sova, men jag tänker bara på fel saker.
På mannen som inte vill ha mig.
På mamman som vill ha en annan dotter.
På en framtid som känns så långt borta.
På lån som aldrig kommer försvinna.
En massa problem.

Nu ska jag försöka sluta tänka på det och sova,
klockan är ju ändå ganska mycket.
Men kolla in hans blogg, han som skrivit det ovan.
Han skriver verkligen på det sättet som jag gillar,
kanske även den faller er i smaken - vem vet.
Den hittar ni HÄR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0