VM i handboll 2011

Medan många av mina vänner just nu sitter och tar några glas vin tillsammans innan den riktiga festen börjar så sitter jag och ser Serbien-Sverige i handboll. Det har gått ungefär sju minuter och Serbien leder med två bollar. Det är inte bra, verkligen inte bra. Jag vet att Sverige kan så mycket bättre och jag tycker verkligen inte att de håller den standard som de brukar göra.

Jag skulle kunna prata om handboll i en oändlighet, vilket jag inte kommer göra eftersom jag inte vill att ni ska somna i mitten av texten. Fast jag tycker att alla borde ge handboll en chans, speciellt när det faktiskt är Sverige som spelar. Även om alla inte älskar handboll så är det lätt att man dras med i tempot och tillslut sitter man där och skriker åt tv:n - så är det för mig i alla fall. Just nu sitter jag och klappar eftersom Oskar Carlén precis gjorde mål - så inne i matchen är jag, känns som om jag sitter på läktaren i Malmö och ser matchen live.

Nej, nu ska jag återgå till handbollen - det tycker jag att alla andra också borde göra!
Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0