Tre album

Jag vill uppmärksamma tre nya album som har kommit detta året, tre stycken som jag tycker om riktigt mycket. Jag tycker att alla borde kolla in dessa - kan vara något som tilltalar er, det tror jag faktiskt att det är.
För att komma till albumen på spotify så är det bara att trycka på namnen på albumen.

Lykke Li - Wounded Rhymes
Jag har knappt lyssnar på Lykke Li innan men på sista tiden så har det blivit ganska mycket av henne. Hon har nu kommit med ett nytt album och jag måste säga att det är något av det bästa jag har hört på länge. Hon har en unik röst, fantastiska texter och melodier som inte längre är så vanliga. Hon är verkligen värd att lyssna på.
Favorit på albumet; Sadness is a blessing. Youth knows no pain är också sjukt bra.

Those Dancing Days - Daydreams & Nightmares
Dessa har jag heller inte någon stor erfarenhet av - om jag ska vara ärlig så har jag inte alls gillat de låtar jag har hört innan. Fast detta album är faktiskt bra och jag gillar det mesta på det. De har ett sound som jag tycker påminner lite om en kombination av Sahara Hotnights och Tegan and Sara, till viss del i alla fall. Jag gillar det, jag gör faktiskt det. Kan dock bero på att jag är i ett stadie just nu som gör att jag faller för denna typ av musik.
Favorit på albumet: Har ingen speciell favorit, tycker dock att Reaching forward och Dream about me är riktigt bra.

Me And My Army - Thank God For Sending Demons
Kära lilla Kleerup har gått ihop med en av sina bästa vänner och skapat ett band som nu har släppt sitt debutalbum. Det är faktiskt inte alls vad jag hade förväntat mig, jag vet knappt vad jag hade förväntat mig - men inte detta i alla fall. Fast det är bra grejer. Där finns tydliga spår av Kleerup, speciellt soundet som har en aura runt sig som påminner om en del samarbete han har gjort med bl.a Lykke Li och Robyn. Jag tror att man antingen älskar eller hatar låtarna på albumet, jag har själv vissa som jag kan lyssna på hela tiden medan andra kan jag knappt lyssna på alls. Det är en smaksak enligt mig.
Favorit på albumet; Far, far away.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0