vänskap.

 
Vänskap är en kram eller ett enkelt handtag. Ibland är vänskap ett gemensamt skratt
eller liknande tårar som faller vid samma tidpunkt. Det är en tröstande axel och ett
uppiggande leende. Ofta är det en utbyggnad av en själv, en del som alltid kommer vara
på vift men som på samma gång alltid finns där, allt för ofta är den som en resande
äventyrare som aldrig stannar till - den rör sig som en orolig dimma en väldigt blåsig dag.
Vänskap är en känsla som inte kan förklaras i ord eller yttras på ett korrekt sätt. Den
bara finns där och skapar en trygghet hos den som annars misstror världen. Som en
varm filt omringar den en med värme och ett centrum som inte alltid finns där i andra fall.
Vänskap kan ibland såra och förstöra, bli till något som tillslut förgör den trygghet som
man vant sig vid. Det kan skapas kaos genom fel vänskap och svartsjuka genom något
oäkta.
 
Jag har varit med om båda.
Det finns inget mer som sårar än när en vän sviker, väljer den enkla vägen istället för
att kämpa för något som varit så bra. Det tog lång tid, men en dag bestämde jag mig
för att börja lita på människor igen. Det beslutet har gjort att jag inte längre är ensam,
runt mig finns människor som bryr sig - de skrattar med mig, ibland gråter de med mig
och när jag tänker tillbaka så är de med i alla mina lyckliga minnen. Utan dem hade
jag bara varit halv. Ovan har ni några av de som gjort livet så mycket färggladare, det är
de som fått mig att se hur fint livet faktiskt är och hur värdefullt just mitt liv är.
Jag kan bara säga tack och önska att när jag, om 40 år, ser tillbaka på mitt liv så
kommer ni alla finnas där bredvid mig så vi kan minnas tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Frida

Så fint skrivet och fina bilder! <3

2012-12-20 @ 14:41:56
URL: http://frida.nordgren.in

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0