en ny del av något.

 
Jag vet inte om det beror på händelser som inträffat de senaste dagarna eller om
mitt perspektiv helt enkelt har förändrats. Egentligen har det ingen betydelse varför
jag helt plötsligt har en känsla inom mig som insisterar på förändring. Det kan vara
att jag, totalt omedvetet, har tagit steg mot ett mål som inte varit självklart för mig
men som nu har blivit en verklighet. Det kan beror på att jag har tittat på för många
avsnitt av serien Awkward(best show ever btw!) eller att jag fick världens finaste
komplimang igår när någon refererade till mig som en "diamant". Jag vet faktiskt inte,
men något har gjort ett avtryck i mig och det har resulterat i en ny syn på situationer
som från början varit tunga stenar mot mitt bröst.
 
Jag har alltid sett mitt glas som halvtomt, något annat perspektiv har aldrig existerat
för mig - ibland har det även varit helt tomt trots medgångar. När jag tänker efter kan
jag inte förklara varför, jag har alltid varit en människa som observerat livet ur en ack
så negativ synvinkel. Det har blivit en vana. Fast det ska bli ändring på det, från och
med idag så ska jag se livet på ett annat sätt - mitt glas kommer vara överfyllt. Jag
har insett att livet inte kommer ge mig något gratis, jag måste arbeta för det - ett
arbete som jag inte vara villig att utföra innan. Nu är jag mer än villig att skapa nya
händelser som förhoppningsvis kommer förgylla livet på alla sätt och vis.
 
Istället för att fokusera på människor som sårar mig och situationer som jag inte kan
kontrollera så tänker jag lägga allt mitt fokus på saker som tillför något till mitt liv.
Jag tänker njuta av allt som går min väg, så som examinationen jag hade för någon
dag sedan med min grupp där läraren "tyvärr" inte kunde hitta något att kritisera
(hennes egna ord), eller gårdagen när min mentor besökte mig på förskolan och inte
hade något negativit att säga. Ja, jag skryter men det har jag rätt till. För jag är bra
och jag har aldrig känt mig så kompetent som jag gjorde igår. Jag kan och det har
tagit lång tid för mig att inse det, att inse att jag inte är helt värdelös.
 
Så nu vänder jag blad, påbörjar en ny sida och hoppas på det bästa. För er som får
följa med så hoppas jag att vi kan skriva fantastiska historier som aldrig kommer
glömmas. Och för er som får stanna på föregående sida, tack för denna tid men jag
orkar inte med er längre - ni har förstört tillräckligt så bye bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0