Elva minuter av Paulo Coelho

Maria har blivit sårad av kärleken en gång för mycket och nu söker hon efter det vi flesta vill ha: rikedom och ett välställt liv. Fast hon kommer in på fel banor och tillslut står hon där utan någon riktig ekonomisk säkerhet och säljer sig till män. Hon flyter allt längre bort från hennes ursprungliga mål och mötena med männen gör bara hennes tro på kärlek allt svagare.

Detta är en verklighetbaserad bok som handlar om kärlek och sex. Den är skriven på ett fantastiskt sätt och man kan inte bli annat än betagen av det man läser. Detta är verkligen en bok som man inte kan lägga ifrån sig, jag sträckläste den och jag blev berörd. Även om det var ett förutsägbart slut så kunde man ändå inte göra den förutsägelsen. Man blir förvånad och tills viss del stött av ärligheten och den nakna sanningen. Här kryper man inte runt den hårda verkligheten, i denna bok kör man över den.

Denna ligger på min topp-tio-lista över böcker jag har läst och tyckt om. Jag rekommenderar den verkligen för de som känner sig lite förlorade i vardagen. Som kanske inte riktigt har hittat rätt och som måste förstå att det tar tid. Rom byggdes trots allt inte på en dag, vi behöver alla tid för att hitta meningen med våra liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0