Pälsjackan - jag förstår inte hysterin!

Det verkar som om fler och fler börjar få upp ögonen för pälsjackans comeback. Ja, jag kallar det comeback eftersom jag inte har sett så många pälsjackar på flera år - den försvann när man inte längre behövde krypa över högar med snö. Det var under samma tid som Berlinmuren revs, jag föddes och min mamma hade glasögon som var bredare än hennes huvud.

Nu är modet tillbaka, men jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte förstår det. Vem skulle vilja gå runt med ett dött djur runt kroppen? Även om de flesta pälsar är fuskpäls så är de ju gjorde för att se äkta ut. Jag kan erkänna att vissa verkligen passar i det, några jag har sett på stan har köpt en pälsjacka med fin passform och som är perfekt för dem. Sedan kan det vara fint om en liten del av ens jacka är av päls - som kragen exempelvis.
Fast jag tycker ändå att detta är en riktig modemiss, jag skulle aldrig kunna äga/ha på mig en pälsjacka. Om det gör mig till en fashion-flopp, då får jag vara det - då är jag stolt över att vara det!

Vad tycker ni om pälsjackor?

BikBok
- 599kr

Bubbleroom - 499kr

H&M - 499kr

Kommentarer
Postat av: phiie

tack, jag tycker detdär är snyggt :D

2009-11-17 @ 17:58:03
URL: http://phiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0