Sång i buss på villovägar 2007

Hurricane Gilbert, Brännö serenad, Kärlek är ett brev skickat tusen gånger, Ramlar, Vi två - 17år, Nu kan du få mig så lätt, Precis som Romeo, 13 och Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig är några av mina favoriter med min absoluta favorit. Håkan Hellström har skakat om min värld likt en jordbävning skakar om ett helt land. Han har skänkt mig glädje, förståelse och kärlek genom musik som får mig att känna mig extraordinär.

Det är som om han sjunger till mig, om mig och med mig. Han har förvandlat olycklig kärlek och orättvisorna i samhället till musik som kan knyta an till alla. För alla har vi varit unga någon gång.
En sådan ren men på samma gång ganska förstörd verklighetsuppfattning kan man inte hitta på många ställen - Håkan sjunger sig rakt in i mitt hjärta.

Mitt liv hade varit lite sämre om musik inte hade funnits, utan musiken så hade min värld varit väldigt tyst och grå. Håkan Hellström är en speciell färgfläck i min vardag - han är den som skiner starkast och klarast. Hans musik har hjälpt mig genom sorg, lycka och ilska - han har förstått. Han har tröstat mig när mitt hjärta har krossats och han har stått bredvid mig när glädjen har knockat omkull mig. Han har alltid varit där, i tystnad och i sång - som den fantastiska musiker han är.

"Universum är ett monster,
men det har sparat dig och mig
och jag göra vad som helst
för att få ditt liv att verka
bättre..."



pic: Google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0