Dennis a.k.a Djurpark

En dag denna vecka så pratade jag och Emmylie om Dennis, en gemensam vän till oss. Jag har känt honom i ungefär 8 år, 5 av de åren har spenderats i samma klass. Han är verkligen en underbar människa och jag känner inte många som är mer genuint omtänksamma som Dennis är.

När jag träffade Dennis för ett tag sedan, han var med på inflyttningsfesten i Helsingborg, så började vi prata om hans musik. Han har gjort en del låtar men jag hade inte hört något av honom än - detta konstaterade vi båda som ett stort misslyckande. Nu kom jag att tänka på det, därför gick jag in på hans myspace-sida och lyssnade lite.

Hans alias är Djurpark och han gör musik utan texter. Jag brukar inte lyssna på sådan musik så för mig så är detta något nytt. Fast även om det inte finns någon text så tycker jag att hans låtar och olika beat är väldigt bra. Jag ska vara ärlig och säga att jag inte trodde att Dennis kunde skapa något så kreativt och fantasktisk - tänk så fel man kan ha. Han är riktigt duktig!

Vill ni lyssna på hans musik så kan ni göra det på Djurparks MySpace. Enjoy!

Djurpark - Exit (live)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0