en ny dag, men inte lika fint väder

Just nu sitter jag nyvaken och tittar ut genom fönstret. Jag försöker ta reda på genom tankeläsning hur kallt det är ute och om det kommer börja regna. Jag ska nämligen gå och fika med pappa och jag ville varken frysa eller bli blöt om vädret förändras så pass mycket. Fast man får förbereda sig för allt för det är nämligen så att: det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Innan jag ska träffa pappa så ska jag lägga mig att läsa lite för jag har inte riktigt vaknat än. Jag är fortfarande lite slö och det fungerar inte, jag måste piggna till. Den boken jag läser nu, "Tjock", är verkligen inte så bra som jag trodde. Jag mår lite dåligt när jag läser den, varför vet jag inte. Men jag ska ta mig igenom den för jag kan inte bara lägga ifrån mig en bok - då får jag panik. Sen vet jag ju att det väntar bra böcker efter den så därför vill jag bara komma igenom den.

Jag funderar även på att gå upp till Kim och hälsa på, han jobbar ju i stan och jag har inte träffat min bror på ett tag nu (okej, vi träffades i onsdags men det är ju länge sen). Sen ska jag bara in snabbt på H&M för att kolla in en vinterjacka. Just nu går jag med min kappa som jag har haft i två år redan och som är 6 storlekar för stor.

Jag hoppas att det blir en bra dag idag, fast jag känner på mig att något kommer hända. Fast vad får vi se sen för just nu har jag ingen aning. ciaó

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0